Khayrat – selepas 2 bulan | خيرت بعد شهرين


Post kali ini khas buat semua keluarga yang merindui khayrat yg di MAlaysia mahupun di mesir (insya’allah kami akan ke Tonto!) Sedikit gambar-gambar terbaru khayrat. Ditangkap menggunakan kamera handphone sony ericsson W700i 2.0 mega pixel, lens 4.3mm. Dan dgn kesempitan masa tk smpt mengadjust gambar. Apepun, Alhamdulillah, yg ptg teknik dan posture, kamera? tunggu dah mahir dulu, itupun kalau ada rezeki. Bak kata seorng sahabat- “tak guna pakai photoshop kalau stkt nak adjust levels dengan design sket2, yg ptg maksimakan penggunaan,pakai Powerpoint pun ok per” (siapa yang tahu siapakah ‘sahabat’ yg disebutkan cuba teka diruangan komentar) 🙂

Ok, kembali kepada tajuk, moga terhibur!
(harap gambar-gambar dapat mengubat sedikit rindu mereka yang merindui Khayrat.)

gambar ketika membeli keperluan rumah bersama Khayrat(nampak gaya khusyuk nak membeli) Khayrat tenag berada didalam hamulah(beg untuk angkat bayi)

dan akhirnya tidur dalam kepenatan, yelah membeli belah memang memenatkan.

dan biasanya bila sampai rumah akan terus terjaga dari tidur dan mula aktif.

dan setelah pulang dari pesta buku maka Khayrat mula membina hobi baru.

apepun paling best bila Khayrat tersenyum.

dan memang Khayrat rajin senyum sekarang 🙂

doakan kami dimurahkan rezeki dapat pulang ke Malaysia.

Rasa tak sabar pulak menunggu Khayrat pulang bermain dgn Atuk-atuk dan Nenek-nenek, dan sepupu sepapat(insya’allah Sabiq,Adeena dan baby Kak Uswah) dan semua saudara di Malaysia.

Rabbuna yusahhil umuurana….

Advertisements

18 comments on “Khayrat – selepas 2 bulan | خيرت بعد شهرين

  1. ummufateh berkata:

    sebijik la mcam muka hasanah, sempat juga dulu cik icah jaga hasanah masa kecik2 dulu

  2. izzsalamah berkata:

    Gambar last paling comel…senyuman & pipi yg tembam.
    Dtg mansurah…silap la…hehe

    Moga cepat membesar dgn sihat

    salam dr mansurah;)

  3. HiJau berkata:

    mudah saja nak tahu ‘sahabat’ itu. ade keyword ‘pwerpoint’ disitu. hehe.

    oh. comel nyer.

  4. suhailsufian berkata:

    salam,

    to makcik icah : seronoklah Hasanah dgr makcik icah ckp mcm mua dia 🙂 rsbb ramai dkt sini ckp mcm muka suhail. nyway thanx

    toizzsalamah : blh je dtg mansurah, tp kena tunggu da besar sket,sbb nanti kalau ada org cubt dia,dia blhcubit blk. 🙂

    to hijau : Konfim la anta kenal. susah sbnrnya nk bina skil power point. ana dh try talaqqi dah,tp msh slow lg. apepun shukran!

  5. Zainal berkata:

    ouh, mmg sgt cute! syeikh, kuning dia masih ada lg ker?

  6. afeez berkata:

    wah.
    ustad suhail junior

    tp td cm ade gambar khayrat kuning2 sikit.
    hopefully ok jelah..

  7. ibnkhair berkata:

    mmg mudah je kenal pasti siapa ‘sahabat’ yang edit2 gamba hanya gune powerpoint.
    ust thaaqib kan? 😀

    ..
    khayrat semakin tembam..gambar beliau yg mcm kene paksa baca buku tu sgt comel~

    abu khayrat juga turut semakin ‘sihat’..baru ana satu…hehe

    mabruk!

  8. susu berkata:

    cumil sungguh..

  9. diyanatahir berkata:

    comelnya…tenang sgt hati tgk gambar insan yang berada dalam keadaan fitrah ni..

  10. zaidrais berkata:

    bila la ana dapat dukung khayrat ni.. hihi..

  11. muaz berkata:

    mabruk.. tahniah..! moga cepat membesar.

  12. Musaf berkata:

    syeikhh..kuning sungguh baby tuh, jaga elok2. Jgn kuning lama2 sgt =D
    yg penting dalam ambil gambar ni bg ana composition, kalau exposore, DOF, ROL etc tu pun ok, bonus lah untuk gambar yg lebih uhmm =]

    • suhailsufian berkata:

      dah tak kuning dah sbrnya, cuma lighting nmpk jadi cam kuning 🙂

      setuju! composition plg ptg, baru gambar tu hidup
      shukran atas komentar!

  13. aziyani berkata:

    salam
    comel
    betul ke dah tak kuning?
    cek Dr mana?conjunctiva dia kuning ke jernih?
    risau tengok.tp mmg comel

  14. thaaqhib berkata:

    ada satu hari.. seekor arnab datang bertemu Khairat.
    arnab itu arnab yang lapar.. dia sudah 2 hari tak makan.
    carrot di rumah sudah habis.

    ketika jumpa khairat, khairat menghulur buah pear kepada arnab itu.

    nampak sahaja khairat, arnab itu gembira..lalu terus menerkam laju..

    Khairat terkejut dan menjerit.. “hey!! kenapa gigit?!”

    arnab menoleh dengan bermuka penuh persoalan.

    kebetulan di sana, pakcik suhail datang dan terkejut melihat
    arnab tergantung di pipi khairat.

    uh~

    “sori deh khairat!”

  15. Islahmujahidin berkata:

    khairat,
    jangan makan falafil banyak sgt …
    😀

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s